Behandeling

In mijn behandeling is het gesprek belangrijk maar de massage/aanraking en ademhaling is de ingang die ik gebruik zodat jij beter je lijf te gaat voelen en dat je voelt wat er werkelijk in jou omgaat. Waar heb je last van waar komt de pijn vandaan door het te voelen en te accepteren dat het er is kan het veranderen. Het kan je geest meer ontspannen waardoor je beter in je vel komt. Je kunt massage voor de ontspanning doen, waardoor je je meer bewust wordt van je lichaam, je voelt wat er zich afspeelt in jou, waardoor je allerter kunt reageren op wat je nodig hebt. Maar ook als je pijn hebt is het een mogelijkheid om je bewuster te worden van wat er speelt in jouw leven. Hoe is het met je en waar komt de pijn vandaan, soms heb je pijn omdat je het geestelijk zwaar hebt, je lijf kan je dan waarschuwen. Vaak hebben we al wat signalen genegeerd voor we er naar luisteren. 

Voor dat jij komt focus ik me al op jou, door een kaart te trekken of een stukje uit de Bijbel voor jou te vinden. Dit is zodat jij meer inzicht kan krijgen in jezelf en jouw situatie.

In overleg kijken we waar jij gemasseerd/ aangeraakt wilt worden als dit voor jou goed voelt gaan we samen de massage aan, jij geeft aan hoe jij het ervaart, wat er gebeurt met jou of wat je anders wilt.    

Zwangere of net bevallen vrouwen kunnen ook gemasseerd worden, tijdens de zwangerschap komt het vaak voor dat de zwangere vrouw pijn heeft in de onderrug en het bekkengebied, hierin kan een massage helpen meer te ontspannen en de klacht kan veranderen en eventueel meer ontspanning geven. De behandeling kan je ook helpen om contact te maken met je baby.. wat je natuurlijk ook al zelf kunt doen door met aandacht je buik aan te raken.

 Vanuit rust en aandacht jezelf helen.

Wanneer kan het iets voor je betekenen:

* als je niet goed in je vel zit

* bij emotionele problemen

* bij stress of gespannen gevoel, burnout          

 * bij nekklachten of vastzittende schouders 

 * ben je vermoeid of heb je rugpijn

 * bij klachten zonder duidelijke oorzaak                                         

 * bij pijn aan armen of benen

 * bij menstruatieklachten, hoofdpijn, migraine

 * bij psychische klachten

* tijdens zwangerschap of net daarna

* bij chronische vermoeidheid

* bij relatieproblemen

* problemen op  het werk

* scheiding

* vage klachten

* of zit je in een periode waar rouw  of verlies een rol spelen (zoals scheiding, ruzie met je kind, je kind  die het huis verlaat) 


Maak ruimte voor jezelf om hier mee aan de slag te gaan.